«
  1. Anasayfa
  2. Haberler
  3. Mürsel Ferhat Sağlam Herkese Bilim Teknoloji’de “Iceberg of Ingonarce Fenomeni”ni Yazdı

Mürsel Ferhat Sağlam Herkese Bilim Teknoloji’de “Iceberg of Ingonarce Fenomeni”ni Yazdı

Mürsel Ferhat Sağlam Herkese Bilim Teknoloji’de “Iceberg of Ingonarce Fenomeni”ni Yazdı

Bilim, Kültür ve Eleştirel Düşünce Dergisi Herkese Bilim Teknoloji’nin 470. sayısı 2 Mayıs 2025’te yayımlandı. “Silivri Depremi, İstanbul İçin Alarm Zillerini Çaldırdı” kapağıyla çıkan Herkese Bilim Teknoloji’de Mürsel Ferhat Sağlam ise “Iceberg of Ingonarce Fenomeni”ni yazdı.

Haftalık yayınlanan bilim, kültür ve eleştirel düşünce ana temalı Herkese Bilim Teknoloji’nin yeni sayısı 2 Mayıs’ta çıktı. Resmi web sitesinden dijital formatına da erişilen derginin 470. sayısında Branding Türkiye Kurucusu Mürsel Ferhat Sağlam, işletme yönetimine farklı bir perspektiften baktığı bir makale kaleme aldı. “Iceberg of Ingonarce Fenomeni” başlıklı yazıda iş dünyasının temel problemi olan yönetsel sorunlara vurgu yapan Sağlam, ilk kez Japon Danışman Sidney Yoshida tarafından ortaya atılarak kavramsallaştırılıp literatüre kazandırılmış olan ve Türkçe’ye Cehaletin Buzdağı olarak çevrilen kavram, kurumsal bir organizasyondaki işlevsel veya yönetsel problemlerin, üst yöneticiler tarafından aslında büyük oranda fark edilemediği tezini savunuyor.

Mürsel Ferhat Sağlam Herkese Bilim Teknoloji İçin Yazdı

Branding Türkiye Kurucusu ve aynı zamanda İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Görevlisi olan Mürsel Ferhat Sağlam, Herkese Bilim Teknoloji Dergisi için yazdı. Haftalık yayınlanan derginin 470. sayısında yönetim bilimlerini yakından ilgilendiren bir konuyu makalesinin merkezine alan Sağlam, böylece kurumsal ve kamusal yapılardaki işlevsel sorunların neden kaynaklandığını vurgulamış oldu. Ulusal ve uluslararası düzeyde birçok kurumda mentor olarak da yer alan Mürsel Ferhat Sağlam, hem startup’ların hem KOBİ’lerin hem de büyük ölçekli kurumsal yapıların temel problemi olan yönetim zafiyetlerinin kaynağına dair farkındalık sağladığı yazısında şu ifadeleri kullandı;

“Iceberg of Ingonarce fenomenine göre kurumsal yapılardaki problemler tıpkı bir buzdağı gibidir; asıl kütle suyun altında gizlidir.”

Yazının tamamını okumak ve HBT’nin 470. sayısını detaylı incelemek için resmi web sitesini ziyaret edebilir veya sosyal medyada takip edebilirsiniz.

Herkese Bilim Teknoloji Hakkında

Dünyanın dört bir yanından, şirket ARGE’lerinden tutun üniversite laboratuvarlarına kadar her gün yüzlerce bilim ve teknoloji haberi yayılıyor, akıyor. Bizler, 30 yıldır bilim ve teknoloji konularında özellikle halka yönelik popüler yayın yapan deneyimli kadro olarak, yeni bir platformda çalışmalarımızı sürdürmek üzere yola çıktık.

Amacımız, bilim, teknoloji, tekno-yaşam, inovasyon konularında evrensel düzeyde güncel yayıncılık yapmak. Türkiye’de bu alanda atılan adımları okura aktarmak.

Mürsel Ferhat Sağlam Kimdir?

Dijital markalaşma uzmanı, akademisyen, podcast yayıncısı, yazar ve mentor. Kurumsal, kamusal ve kişisel markalara dijital markalaşma odağında danışmanlık ve mentorluk yapan Mürsel Ferhat Sağlam, Branding Türkiye‘nin kurucusudur. İstanbul Kültür Üniversitesi ve İstinye Üniversitesi’nde öğretim görevliliği yapan Sağlam’ın yayınlanmış 25 kitabı, yayına hazır ise 30+ kitabı bulunmaktadır. Yaptığı kavramsallaştırmalarla literatüre katkı sağlayan, Sağlam, akademik kariyerini doktora seviyesinde sürdürmektedir. Aynı zamanda podcast yayıncısı olan Mürsel Ferhat Sağlam’ın yayına hazırladığı seriler Hani Kurumsaldık, İçeriklerce, Girişimcilerin Büyük Hataları, Kurumsal İletişim 2.0, Dijital Markalaşma Sohbetleri, Kişisel Markalaşma 360, İşveren Markası Plus, Marka Ve Yönetim Konferansı şeklindedir.

Mürsel Ferhat Sağlam’ı Linkedin’de Takip Etmek İçin; https://www.linkedin.com/in/murselferhatsaglam/

Bir Cevap Yaz

Yerel Haber Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *