«
  1. Anasayfa
  2. Teknoloji
  3. Kalite Yönetim Sistemlerinin 5 Temel Faydasını Öğrenin

Kalite Yönetim Sistemlerinin 5 Temel Faydasını Öğrenin

Kalite Yönetim Sistemlerinin 5 Temel Faydasını Öğrenin

Çalışanların moralini yükseltirken verimliliği ve üretkenliği artırın. ISO kalite yönetimi sertifikasına sahip olmak, işletmeniz için artan verimlilik, üretkenlik ve müşteri memnuniyeti odaklı büyük faydalar sağlayabilir.

Ancak ISO’nun fayda operasyonlarının çok dağılımı, satış ve pazarlama, planlama planlama ve çalışan katılım dahil her şeyin yönlerini içermektedir.

ISO (Uluslararası Standardizasyon Örgütü), ürün, hizmet ve sistemlerin sınırları, kapsamları ve kapsamını sağlamak için standartları geliştiren bağımsız bir örgüttür.

İşletmeniz için net performans belirlemenizi, standartlaştırmanızı ve bunları üyelerinize açıklamanızı gerektirir.

İşleri geçici olarak yapmayı bırakırsınız ve bunları sistematik, organize bir şekilde yapmaya başlarsınız.

Yapılan bir çalışma sonuçlarına göre (çok sayıda belirlenmiş firmalara) sahip olduklarının ISO sertifikalarını almaları konusunda tavsiyelerde bulundu. Şirketlerin ISO sertifikasını almaktan ve sürdürmekten elde ettiğini gördüğü beş temel faydayı paylaştı.

Riskleri ve Pazarları Belirleyin (1)

ISO 9001 KYS gereği; kalite sorunlarıyla başlayan problemleri engellemenin en iyi yolu, bunların ortaya çıkmasını engellemektir. Bu amaca ulaşmak için, popüler kalite yönetimi standardı olan ISO 9001 sizin ürünlerinize yönelik potansiyel risklerinizi belirlemenizi ve bunları bir şekilde kontrol etmenizi ister.

Riskleri düşünmeden daha az sürpriz, daha iyi planlamaya, daha etkili karar almaya ve sürekli olarak, müşteriler ve kullanıcılarla daha iyi satışlara yol açıyor.

Oturup aslında yanlış giden şeyleri yapmayı düşünüyoruz. Biz de bu olayların yaşanmasını engellemeye çalışıyoruz. Bu, ilk etapta işlerin ters gitmesini azaltmanıza olanak tanır. ISO kalite belgeleri aynı zamanda işletmeniz için olanak aramanızı ve bu olanaktan organize bir şekilde nasıl yararlanabileceğinizi düşünmenizi talep eder.

Tüm bu zorunlu dokümanların hazırlanması kalite yönetim sorumlusu yetkisindedir. Kalite yönetim sorumlusu ise iç tetkik ekibiyle birlikte üst yönetim tarafından yapılan atama ile oluşturulur. Kalie kadrosu henüz kurulmadıysa bir işletmenin ISO 9001 gibi bir kalite yönetim sistemini başarıyla uygulaması belgelendirme denetimlerinde geçersiz olabilecektir.

Problemlerin Tekrarlanmasını Önleyin (2)

İşletmeler sıklıkla aynı hatalar tekrarlıyor çünkü sorunlar ortaya çıkıp kaydedecek ve düzeltecek bir sisteme sahip değiller. ISO, güvenlik dikkatli kayıtlarınızı tutmanızı, bunların temel nedenlerini araştırmanızı ve kalıcı çözümler bulmanızı gerektirir.

Sonuç olarak daha az atık, daha iyi kalite ve daha düşük fiyatlardır. Atık yönetimi konusu ISO 14001:2015 çevre yönetim sistemiyle daha yakından bağlantılıdır.

Yeniden yapılan ve önlenebilecek hatalı ürün ve hizmetlerden kaynaklanan çok fazla israf var. ISO ile sorunun ne olduğunu anlar ve düzeltirsiniz. Aynı zamanda konfigürasyon bilgilerinin bir parçasını haline getirirsiniz, böylece tekrar kesilmelerini engellersiniz.

Pazarlama ve Satış Çabalarını Geliştirin (3)

Şirketlerin ISO sertifikalarını reklamlarında, web sitelerinde ve hatta binalarının dışında bir pankartta tanıttığını kaç kez gördüğünüzü bir düşünün.

Uluslararası kabul görmüş bir kalite yönetim sistemi olarak ISO sertifikasına sahip olmak, pazarlamanızı durdurmanıza ve satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Aslında birçok büyük şirketin, tedarikçilerinin ISO bakımının şart koşuyor. Dış pazarlara girmek istiyorsanız sertifikasyon özellikle önemli olabilir. Bu nedenle ISO kalite yönetim sertifikalarından herhangi birisine başvuru ve bilgi için bu websitesini ziyaret etmelisiniz.

Büyümek ve satış yapmak isteyen çok sayıda KOBİ görülüyor ve neredeyse her zaman ISO 9001 ve sektöre özgü herhangi bir ISO standardına sahip olmak isteniyor.

Performansı Yönetimi (4)

İsrafı ortadan kaldırmaya ve en yüksek kalitede ürün ve hizmetleri üretmeye dair bildiklerinizde insanların morali artar. ISO ayrıca ayrıntıları tanımlamalarınızı (prosedürlerdeki 5n 1k kuralı), işletmenizdeki temel becerileri ortadan kaldırmanızı ve kalite politikalarınızı çalışanlara iletmenizi gerektirir.

İşler düzenli bir şekilde yapılmadığında çalışanlarda çok fazla kafa karışıklığı ve şüphe görülüyor. ISO ile insanların başarılı olabilecekleri bir çerçevenin rahatlığını veriyorsunuz. Onların iyi yapmaları için gerekli araçları, kaynakları ve eğitimleri veriyorsunuz. Organize olan insanlar daha mutlu olacak ve daha fazlasını yapmak isteyenler.

Kontolleri Geliştirin (5)

ISO, kalite yönetim sisteminizin yürütülmesini izlemenizi, ölçümlerinizi, analiz etmenizi ve değerlendirmenizi gerektirir. Bunu yaparak, ne kadar iyi şeyleri ve nerede gelişmeniz değerlendirmenize olanak sağlayan kapsamlı performans ölçümlerini oluşturacaksınız. Bunlar işletmeniz hakkında bilgi birikimi ve daha iyi çözümler almak için güçlü araçlardır. Bu amaçla bir kontrol prosedürü geliştirmek işletmeniz için büyük fayda sağlayacaktır.

Bir girişimci olarak, resminin tamamını almamanıza ve ardından bunu söylemenize yardımcı olur. Belki de çabalarımızı nereye odaklandığımızı bulmak için daha detaylı incelemeye ayrıntılı olarak vardır.

ISO’nun bugün daha güçlü, daha verimli ve üretken bir şirketin yaratımının yanı sıra, satış zamanı geldiğinde işletmenizi alıcılar için daha çekici hale getirebileceğini söylüyor.

Tedarikçilerinize, cüzdanlarınıza, hislerinize ve potansiyel olarak satın almak isteyen bir şirkete, kaliteyi merkeze alan etkili bir yönetim yaklaşımına olan bağlılığınızı gösteriyorsunuz.

Bu makalenin bir kısmı hazırlanırken bu web sitesinden kaynak alınmıştır.

Bir Cevap Yaz

Yerel Haber Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *